洪卓立

被網民一句話否定 洪卓立:呢句話難聽過粗口!

藝人專訪

廣告

出道十二年,洪卓立迎來首場賣票演唱會《他說他的故事》,和一樣故事多多的吳浩康同台演出,唱對方的歌、幫對方說故事。十月十一日,麥花臣,只此一場。

同樣是樂壇新人王,廿歲未夠已經唱了三場紅館的有G.E.M.;一出道就憑一首紅到發燒的〈如果我是陳奕迅〉開紅館騷的,還有樂隊Mr.。所以說人比人比死人,06年英皇新秀亞軍、07年出道橫掃各大新人獎、08年繼續係威係勢唱到可遇不可求的〈彌敦道〉,自己卻要走到第十二年才苦苦等到第一個賣票演唱會?洪卓立說,一場大病,讓他學會該計較的不是為甚麼最紅的那些年開騷的不是自己,而是該著眼目前:「我要唱好這場騷,我要說好我自己的故事。」

撰文:東方新地|圖片:新傳媒圖片、洪卓立FBYouTube

洪卓立 說故事的人

推出不到一個月,新歌〈獻醜〉已經點擊逼近50萬,剛過去的暑假,推出新歌、宣布開騷,洪卓立回來了。

「首新歌原定計劃係去年尾出,不過要同阿嬌 (鍾欣潼)、賀軍翔 拍埋套劇《動物系戀人啊!》所以推遲咗。」

說起來也是緣份,《動物系戀人啊!》台前幕後都是台灣班底,導演和製作團隊更是09年台灣華視《王子看見二公主》的同一班人。是咁的,09年港台兩邊走,一邊趕拍電視劇,一邊回港錄歌出騷,連續五天拍通頂,早機回港唱歌,晚機返台入攝影棚,那一年洪卓立就係咁出事,發高燒肺積水入院、大年初一動手術、21歲仔失驚無神來回地獄又折返。

「原來真係有陰影,我臨飛之前,真係會驚:『唔係咁邪啩!』上次《王子看見二公主》我個角色係突然消失,所有細軟都仲喺台灣要人執起幫我寄番嚟,始終有個心結,有一件事未完成咁。今次同呢班人,終於可以好頭好尾一次,有一種喺嗰度跌低,又喺嗰度起番身嘅感覺。」

對於下個月的音樂會,洪卓立一講就興奮:「Deep (吳浩康) 呢個人我係未入行已經鍾意佢,未入行聽佢首〈 擇日失戀 〉,已經覺得呢個人勁到黐線。竟然畀我等到有一日可以同佢一齊做一場騷,你明唔明有幾興奮。」

講起Deep,洪卓立說入行頭幾年就問過他一個問題,答案讓他記足這些年:「我問佢,如果朝早十點就要上台,唱一首好難唱嘅歌,點開聲好?佢話好簡單:『六點起身囉!』⋯⋯你話呢個人係唔係黐線?」

十點用聲、六點開聲呢件事,洪卓立這些年一樣做得到,不過對初入行的他來說,的確係黐線。

故事改寫的一天

「19歲仔唱新秀,唔知點解就贏咗亞軍,無啦啦簽咗咁大間唱片公司、跟咗個金牌經理人,一出道就攞獎,去到邊出function,人哋啲fans都話最驚我喺度,因為我啲fans最多人最大聲喎。第二年人人話最難,又畀我遇到首〈彌敦道〉喎⋯⋯仲有件事我係威係勢,咁多年講到依家,英皇新人我係最後一個出碟有得出埠拍MV影CD cover!頭幾年一切嚟得太易,唔識諗亦都冇諗過係點解,真係好hea。十點上台,我真係夠膽九點半至起身,走音咪走囉⋯⋯走音咪隊個咪畀fans嗌囉,唱完就冇咗件事。入錄音室,係我自己唔做功課冇練歌,但係就覺得係個監製玩我,頭一日錄足成日基本都係畀我練唱,唔會收貨。其實係一首歌,無論熟悉度、感情同感覺都係要煲出嚟,我唔做功課呃到自己但係呃唔到人,你估監製聽唔出咩?」

所以說一場大病,除了突然叫停事業、口袋空空回流樂壇早已變了一番景象,洪卓立卻賺到了一個會共患難的女朋友,還有別人可能一輩子也遇不到的機會,改寫故事的機會。

「瞓喺病床時,唔敢諗仲有冇得唱番歌,連覺都唔敢瞓,怕呢一覺瞓著 咗之後起唔番身。一直都冇諗過仲會唔會唱、有冇機會唱番,直到出院留喺屋企冇嘢做⋯⋯以前我從來唔會聽自己啲歌,係嗰次黐起條筋播嚟聽,第一次我發現,歌聲背後原來有鼓、有琴、有結他,有好多人嘅心血,第一次發現,我本來擁有嘅,係幾多人成就我、有幾咁幸運。」

當笑話不再好笑

一樣是大病一場,搞到洪卓立由一線新人王,變頭號被玩對象。由入院做手術到打後幾年,一直被網友惡搞死訊,是為網絡界的「洪卓立」之亂。死過翻生的洪卓立本來還能苦笑,安慰自己要學會適應網友的幽默感,最近,卻因為一句話,再也笑不出來。

「網友攞呢啲嘢嚟講笑,我一早都慣咗,唔會太認真。不過早排我上YouTube睇自 己歌,有個台灣網民留言:『唱這首歌的是誰?很好聽!』畀我見到個講廣東話嘅網民咁答佢:『呢個人死咗喇!冇人會聽死人唱歌㗎!』⋯⋯呢一句說話,冇粗口,但係好難聽。一啲都唔好笑,我寧願你鬧我,好過你一句說話,就否認咗首歌背後成個團隊所有人嘅努力同心血。就係你呢啲人,令到香港娛樂圈變成咁⋯⋯」

所以下個月的演唱會,洪卓立說是一個機會,讓入場的人,除了聽好歌以外,走的時候還能像他這些年一樣,袋啲嘢走:「再出番嚟唱歌,我一直都做緊一樣嘢,希望畀所有人知,我唔係偶像派、唔係得個樣,我有想法,視歌為一個途徑,話畀人知每一個階段,對我最重要係乜嘢。好多人話,呢場病搞到我事業亂晒陣腳、十年至開第一次賣飛演唱會比好多人遲太多⋯⋯我覺得條數唔係咁計,做人唔係計點解邊一年跑出嗰個、 唱入紅館嗰個係人哋唔係自己,而係應該見到眼前,你做到喇、可以開一場夢寐以求嘅演唱會。你畀我揀,係只得五首hit歌,去開場要唱30首歌嘅音樂會,其他25首歌觀眾估甚至要唱人哋啲歌,咁我寧願再等吓⋯⋯等到30首都係我嘅,等到我對得住啲買飛入場嘅人,至會走入去紅館呢個對我嚟講好神聖嘅地方。」

一入行就是新人王、簽約在大唱片公司和金牌經理人Mani旗下,洪卓立說:「冇諗過點解,細細個得到太多又冇機會沉澱自己,個人梗係飄!」

新歌〈獻醜〉上線不到一個月點擊已經逼近50萬,說的是愛情名存實亡,留住女朋友的人卻留不住心的故事。

下月11日將與吳浩康在旺角麥花臣舉行演唱會《他說他的故事》,是入行十二年以來洪卓立第一個賣飛演唱會。