許靖韻

17歲選新秀入行 25歲許靖韻:唔想浪費青春!

藝人專訪

廣告

25歲,入行第八個年頭。

也就是說,許靖韻 (Angela) 三分一的人生,都在樂壇起伏與跌蕩。

90後,聽說都缺乏耐性、都還沒搞清想要甚麼、都以為還有大把青春可以蹉跎。

可是Angela不一樣,17歲自己走去參加新秀,攞埋第二;20歲唱片成績欠佳,照她的話說,已經主動殺上唱片公司「周圍刮人」開會談解決方案;不見樣只見小背心翻唱別人的歌,靠自己殺出一條血路;今年再下一城,載歌載舞自彈自唱憑選秀節目《創造101》打進內地市場⋯⋯筆者覺得最了不起的是,即使背後有間最強的唱片/經理人公司做靠山,這個小女孩也沒有坐享其成。

「最壞的時候,唔可以對自己冇自信,需要抉擇嘅時候,唔好做個令自己有機會後悔嘅決定,我唔想浪費青春,就係咁簡單!」

大戰完《創造101》,Angela回港重新投入歌唱事業,有新歌有新碟仲有音樂會籌備中形勢大好⋯⋯但是你懂的,八年以來起跌過好幾次,再不似預期 又該怎麼辦?

Angela說:「未達到目標,就再努力過囉!」

嗯,不能浪費卻也不會怕輸,這才是青春。

撰文:東方新地|圖片:新傳媒圖片庫、許靖韻IG

許靖韻 19,90,3097

比賽三個月,許靖韻最後排名第19。入營90天,她說她的時間除了排舞練歌,還用來讀了一本書《3097》。

不說不知道,原來真人騷訓練營嚴禁訓練生攜帶手機電腦及任何通訊用品,想打電話回家、想上網淘寶,還得每次申請,每月兩次、每次半個鐘。

「試過有人上繳電話,但係偷偷收埋咗iPad同電腦,仲要玩埋直播自己踢爆自己,結果咪搞到製作單位要搵一次大清洗,逐間房檢查沒收所有電子用品囉!開頭你會覺得『黐線㗎!唔畀篤電話,一日24小時要點過喎?』原來唔係想像中咁難。以為三個月、成百個女仔堆埋一齊,仲唔係是非多到聽見都頭痛?原來又唔係喎,當你身處嗰個環境、大家都係同一個目標,真係可以培養出感情,而唔係是非。」

「以前睇唔少真人騷、選秀節目,一個出局,其他又攬又喊,我都覺得有乜可能?點會咁friend?事實原來真係可以好好感情。咁大個女,第一次悶起上嚟冇得篤電話,至知道原來人同人之間可以咁溝通、抬起頭原來身邊個人生咩樣、屋企有咩人、甚至有冇養寵物,我都知!尤甚係同屋住四個女仔,你諗吓,三個月時間,一齊瞓、一齊住、一齊錄影、一齊練歌練舞,真係可以好感情到一個點,怕第二日有人會出局,結果成班女仔擔心到瞓唔著。

成班訓練生係由全國二萬幾人海選最後留低,有啲係本科生、有啲係dancer,有啲本來已經係唱片公司練習生,你見到人哋咁叻都進取到一日瞓得三個鐘甚至更少都要練多陣舞,嗰種環境,點到我畀自己偷懶、畀自己唔去進步?」

「無疑,呢一次參賽經驗幫我增加唔少知名度、又再幫我開個好頭,返嚟香港再起步,但係咁多年經驗話畀我知,做歌手好被動、呢一切並唔代表從此以後就平步青雲。我唔怕再跌、唔怕再失望,只想提醒自己,以後無論遇到咩情況,都要保持住當時入營參加《創造101》嗰團火。

話就話101,其實第一集已經out咗大半,剩番54個女仔,我就係第54名。嗰一刻我話畀自己聽,許靖韻,你冇得再退後喇,因為你已經係最後包尾嗰個,同呢一行一樣,冇退路,就只可以向上爬。一定要話畀人知,我可以更好、值得留低!」

美少女轉身變

《創造101》的女生裡,不少都是內地唱片公司的練習生。入營錄影節目就話要沒收電話艱苦受訓隨時做好準備被淘汰,原來在唱片公司受訓時,練習生們本來就冇收入、冇假放、沒收電話兼且要全日受訓。聽過待遇,Angela說覺得身為香港樂壇歌手真心幸運得多⋯⋯真的幸運嗎?Angela忘了頭幾年,她也艱苦過、信心被嚴重打沉過。

「嗰年參加新秀,我只得17歲,一入行就贏咗第二、比賽完即刻簽咗英皇,喂!我咁唱得、又簽咗咁大間唱片公司、公司有祖兒姐姐喎!今次仲唔掂硬、仲唔係好快就做到大明星?⋯⋯嗰一下真係信心爆棚!

點知第一年冇自己歌,只係幫人唱demo。第二年,又係冇自己歌,都係只可以幫人唱demo。」

「入去錄音室錄demo,仲要畀人指出好多問題,話我咬字唔清、話我一味得個大聲、根本識放唔識收,一啲感情都冇。第三年,終於開始幫自己歌錄demo。因為渴咗太耐、因為等咗呢個機會太耐,公司畀乜我就唱乜,從來冇諗過首歌係唔係適合我、呢個歌唱路線係唔係自己想要⋯⋯結果第一、二隻EP成績都麻麻,出面最大反響就係『呢個女仔咁似泳兒嘅?』

第四年、第五年,工作愈嚟愈少,甚至試過成年冇工開、冇收入,連以前錄demo嘅機會都冇埋。我唔係嗰啲坐喺屋企等運到嘅人,真係試過主動返公司、周圍刮人問。我想搞清楚我唔掂,到底唔掂喺邊,我嘅青春唔可以攞嚟虛度。」

「好多人以為我屋企有錢,其實唔係,我住新界大嘅、爸爸媽媽都係普通人家、打緊份普通不過嘅工。屋企唔等我開飯、爸爸同妹妹一味盲撐⋯⋯都冇用㗎,時間一日一日咁過,媽咪都提議我不如好似其他同學咁,讀金融、做金融,起碼入行搵到錢,唔似得依家零收入。

有時最低潮嘅日子捱過咗,望番轉頭,原來低潮都可以係轉機。就係冇工開嗰一年,我識咗好多音樂人、周圍問人可唔可以合作同寫歌畀我、我多咗時間提升自己音樂造詣,亦都係嗰陣時開始,我上網翻唱別人的歌,開始化身『小背心』。」

「我大學喺浸會讀金融,好多同學畢業入行、收入一年比一年多⋯⋯我覺得唔係咁計嘅。如果當初好似大家一樣入行,十年後搵到再多錢,我知道自己都一定會後悔,點解當初唔去唱歌、點解當年冇堅持落去。我就係嗰種人,哪怕有一絲會後悔嘅機會,我都唔會畀自己咁做。」

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼

更好的,值得等

可能真的是事業與愛情無法兼顧,去年尾「小背心」開騷揭開真面目、許靖韻攀上第一個事業高峰之際,正是她宣布和相戀三年男友羅啟聰甩拖之時。這個月Angela將會推出新歌、舉辦個人音樂會,Angela說重新起步的第一首原創主打歌,說的正是失戀。

「首歌好慘情吓,demo首詞都係我自己憑感覺寫⋯⋯哈哈,不過公司用咗我首歌、嫌我首詞唔夠成熟。最後寫詞呢part都係留番畀專業人士,不過我寫呢首歌想表達啲乜,佢哋完全知。」

「我曾經試過有第三者介入、試過被男朋友背叛,大受打擊幾年都唔敢再拍拖,不過呢次唔係因為咁⋯⋯我同佢 (羅啟聰) 性格相近、愛好一致,就係因為太似、大家都係太衝動太火爆,於是擺埋一齊就會出事。

有陣時我都會檢討自己,係唔係我唔夠遷就呢?係唔係自己太直、識放唔識收呢?幾個月過去,我諗通咗,唔係咁⋯⋯愛情唔應該要戰戰兢兢,為咗對方忽略同收埋自己,一年半年好未?最終又可以頂得順幾耐?」

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼

「我信呢個世界有個soulmate,唔知幾耐以後、唔知喺邊個地方,但係我總有一日會遇到佢。真正嘅愛應該係可以舒舒服服做自己。好似喺呢行一樣啫嘛,遇到容易,維持難。一鳴驚人起個好頭容易,但係點樣喺呢個行業繼續進步而唔被淘汰先至最難。我份人由細到大都好樂觀,畀啲信心自己、唔好忘記要努力,對的人一定會出現。我信下次遇到嗰個一定會更好,一定值得我等待!」

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼

後記:學嘢啦!

意料之外,24歲的Angela,談吐思想一點都不像24歲。

忘了多少年,沒有對甚麼樂壇新人有期待,第一次對談Angela,卻是刮目相看。

「唱片公司大間、後盾強、打造同出品歌手係佢哋擅長啫,但係唔代表我哋就應該坐喺度等佢哋input、然後再幫我哋output。相反,我覺得我哋係藝人,冇理由照單全收,應該由我哋創造,再交畀公司output。我覺得人需要浸、路需要行,如果畀我第一年出道就爆出,就唔會有今日嘅我、就唔會想進步,同我喺《101》嘅心態一樣。諗番轉頭我唔會覺得有邊一步係冤枉路,放眼將來,我都唔怕再失望再遇上低潮,因為有過經驗嘅日子我會更識得利用。」

小背心以外,原來亮眼的還有很多。

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼

一出道就攞新秀亞軍又簽約英皇,Angela話以為公司夠大、又有得做「祖兒姐姐」嘅師妹,曾以為下個巨星就是自己。

年初,與歌手前男友分手後不久就北上參與選秀節目《創造101》,Angela說少了牽掛和感情起伏,心態更專注更有火。

本來以為100個女仔,聽是非都聽到頭痛,結果卻和女孩們朝夕相對成了真正閨密。Angela最終在節目中獲得第19名的佳績。

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼

17歲那年,一個人膽粗粗參選英皇新秀大賽,結果因為聲靚又彈得一手好琴,勇奪亞軍,還在比賽時就儲埋大班忠實fans。

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼

入行後起起伏伏好幾年,Angela說爸爸和妹妹屬於盲撐一族,不過媽媽就理智得多:「佢想我學以致用做番金融,但係我唔想咁容易放棄自己。」

三年前與歌手羅啟聰發展地下戀,戀情因為男方赤膊攬Angela愛犬而意外曝光,不過曝光不久後,亦都因為了解而分開。

連唱三年demo苦等一個出碟機會、真正出道結果亦不似預期,成年冇工開冇收入的低潮期,許靖韻於是靠唱別人的歌化身小背心殺出一條血路。

憑小背心之名吸引三萬多歌迷追蹤、話題不斷,去年月以蒙面小背心身份開了首個個人音樂會。

 

許靖韻 Angela 小背心(@angelachingwan)分享的貼文 張貼