楚原

楚原逝世享年87歲|武俠電影鼻祖曾被方逸華批評不懂電影藝術

最新娛聞

廣告

著名導演兼演員楚原於2022年2月21日病逝,享年87歲。據知,月前其妻子南紅曾經談及過丈夫,並提到丈夫身體健康。對於楚原離世一事,不少圈中人包括胡楓、文雪兒、錢小豪等都大感愕然和惋惜。

楚原 2018楚原於《香港電影金像獎》上獲頒「終身成就獎」,這也是他最後一次公開露面。
2018楚原於《香港電影金像獎》上獲頒「終身成就獎」,這也是他最後一次公開露面。(圖片來源:金像獎YouTube頻道)

楚原一生曾執導逾120套電影

楚原生於1934年10月8日,原名張寶堅,父親為粵語片演員張活游,妻子為南紅。年輕時,楚原曾與導演李翰祥、胡金銓及張徹被喻為「四大帥」,是香港武俠電影的鼻祖,其一生執導的作品超過120部,代表作包括《可憐天下父母心》,以及《大丈夫日記》和《七十二家房客》、《玉女添丁》等。1990年代加入TVB,主演的瘋狂處境喜劇《卡拉屋企》大受歡迎,近年亦於TVB深宵時段重播。而對上一次公開露面,已經是2018年於《香港電影金像獎》上獲頒「終身成就獎」,當時他上台笑指人生無常,更笑言自己受之有愧,同時不忘勉勵大家繼續追夢:

回首半生青衫人老,在漫長人生中,有開心時候,困難日子都唔少,人生大概都係失意倍多如意少。

我破咗香港賣座紀錄,老闆即刻同我簽新合同,人工加十倍,個個都話我係香港最幸福嘅導演;十幾年後我嘅戲唔賣錢喇,拍完幾部仆街片,到拍《天龍八部》,開鏡前一日,方逸華小姐出來撕咗張通告,話唔畀拍,入到寫字樓第一句就問我,邊個畀你拍《天龍八部》?蝕咗本你有得賠咩?仲話我根本唔懂電影藝術,唔識拍電影,於是個個話我係邵氏公司最難堪嘅導演。

但係人生呢兩個字,就係歡聲、淚影四個字砌成,冇乜奇怪,任何人無論昨日幾風光、幾失意,聽日天光一樣要起身做番一個人,繼續生活落去,明天總比昨天好,呢個就係人生!

唔講你唔知,人生原來同打麻雀一樣,有東南西北風,你打到北風時又是另一個人生,如果你好似我咁,老到無得撈喇,後生要剩番個錢呀,老到好似我咁,連終身成就獎呢個老人牌都拎埋,咁你就應該,應該咩呀……應該管它天下千萬事,閒來輕笑兩三聲!到老嘅時候,無論外面發生咩事,管它喜怒哀樂,管它恩怨情仇,全部都當佢係菩提、明鏡,笑吓就算,古今多少事,都付笑談中。最後我送畀大家,我鍾意嘅幾句說話,

當你回首往事時,不因碌碌無能而悔恨,不為虛度年華而羞恥,你就可以好驕傲同自己講,你無負此生!

楚原 當日楚原亦有帶同太太南紅以及孫女出席上台。
當日楚原亦有帶同太太南紅以及孫女出席上台。(圖片來源:香港電影金像獎YouTube截圖)

《楚原之夜2017》

2017年,圈中一大班後輩曾為楚原慶祝生日,雖然當時他表示當天並非他的生日,不過難得一班圈中老友聚會,楚會都非常高興,出席的圈中名人包括有著名導演劉偉強、余安安、狄龍等等。

楚原 楚原太太南紅。
楚原太太南紅。(圖片來源:章國明Facebook截圖)
楚原 楚原當年仲非常精神活潑。
楚原當年仲非常精神活潑。(圖片來源:章國明Facebook截圖)
楚原 人頭湧湧!
人頭湧湧!(圖片來源:章國明Facebook截圖)
楚原 狄龍、劉偉強都係座上客。
狄龍、劉偉強都係座上客。(圖片來源:章國明Facebook截圖)

回顧楚原的生平

|59年 楚原當時非常俊俏

楚原55年以筆名秦雨投身編劇工作,59年以楚原之名初任導演拍攝謝賢、南紅合演嘅《湖畔草》,相中嘅楚原約莫廿零歲,英俊帥哥極具小生相。

楚原
(圖片來源:東方新地)

紅星爸爸張活游

楚原喺著名粵語片紅星爸爸張活游影響下加入電影圈,64年因股東吳回退股同白燕息影,兩父子要獨力經營「山聯影業公司」,堅持拍攝家庭倫理同反封建電影。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|64年 最後合作

「華南影后」白燕(中)64年宣布息影,最後一部電影係山聯第六部作品《瘋婦》,並親任監製兼同張活游(右)合演,套戲由楚原執導,三人最後一次合作成為佢哋代表作之一。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|67年 迎娶南紅

粵語片紅星南紅56年加入光藝製片公司時,認識正跟秦劍學編劇同導演嘅楚原,兩人相戀九年喺64年底訂婚,67年10月28日結婚,兩人結婚超過半世紀係圈中模範夫妻。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|69年 現身解畫

69年楚原執導由太太南紅、曾江、朱江、沈殿霞、狄娜等合演嘅《冷暖青春》,電影一開場楚原就坐喺命案現場講解套戲嘅內容,手法喺當年嚟講相當新穎。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|72年 老友記李小龍

「一代武神」李小龍經常到邵氏探班兼同兒時好友楚原敍舊,呢張72年6月影嘅相,楚原到嘉禾片場探正拍攝《猛龍過江》ending決戰嘅李小龍班,兩人見面即握手展示友誼。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|83年 睇中偉仔

83年8月楚原喺公開場合遇上梁朝偉,表示睇中對方打算合作,結果85年離開邵氏嘅楚原,開拍喜劇電影《花心紅杏》就搵咗偉仔做男主角夥拍鍾楚紅同夏文汐。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|85年 演大毒梟

楚原嘅電影代表作,係85年《警察故事》畀成龍亡命式緝捕嘅大反派毒梟朱滔,演得夠奸,ending被由商場七樓跳燈飾鋼管落地嘅成龍瘋狂追擊令人印象難忘。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|91年 加入TVB

91年楚原轉戰電視圈加入無綫,首部劇集係時裝處境瘋狂喜劇《卡拉屋企》,劇中演退休差佬黃家景,口頭禪係「古語有云」,係個蠱蠱惑惑師奶仔性格嘅大細路,「白頭佬」形象深入民心。

楚原
(圖片來源:東方新地)

|92年 卡拉拜年

92年初電視劇《卡拉屋企》一眾演員左起:李婉華、黎海珊、鄭敬基、盧宛茵、楚原、秦煌、吳鎮宇同觀眾拜年,楚大導更親寫福字揮春,好傳統咁倒轉擺寓意「福到」。

楚原
(圖片來源:東方新地)
楚原
(圖片來源:TVB截圖)

|96年 經典如來佛祖

除「白頭佬」外,楚原另一經典電視角色,係將張衞健演嘅孫悟空,困喺五指山嘅如來佛祖,喺96、98年版《西遊記》兩次飾演法力無邊嘅佛祖。

楚原
(圖片來源:東方新地)

楚原於91年加入無綫,最為人熟悉的劇集有那些?

楚原於無綫的首部劇集是時裝處境瘋狂喜劇《卡拉屋企》,「白頭佬」形象深入民心,除此之外,還有另一經典角色不得不提…詳情請看

楚原在2018年獲頒「終身成就獎」時,他說了什麼鼓勵大家追夢?

楚原當年獲獎感言的最後他送了幾句說話給大家,「不因碌碌無能而悔恨,不為虛度年華而…詳情請看

撰文:東方新地圖片來源:東方新地、金像獎YouTube頻道資料或影片來源:金像獎YouTube頻道