郭晉安

郭晉安離巢無綫北上發展:無錢咩都做唔到!

藝人專訪

廣告

三屆視帝郭晉安近日離巢無綫、北上發展,在接受本刊訪問中,佢大方分享自己離巢嘅原因,點解簽約王祖藍公司,以及對演技和合拍劇等等嘅睇法,又認為國內資金對拍劇好緊要,因為:「無錢真係咩都做唔到!」

撰文:東方新地|圖片:新傳媒圖片庫、郭晉安微博

郭晉安 信任王祖藍

郭晉安依家拍緊嘅《白色強人》係佢喺無綫嘅最後一套劇,問佢點解離開無綫?佢話:「有少少誤會嘅,其實我仍然係TVB嘅,不過可能同過去有啲唔同,就係會好自由,轉咗去(王)祖藍嗰邊,傾出面嘅嘢個彈性可能會再大啲。」咁多經理人公司,點解選擇簽祖藍?郭晉安直言:「我信佢囉,其實簽過咁多個經理人,都係講信任嘅啫!唔知點解,我真係信佢,佢令我好放心,佢令到我好信任佢,即使自己行嘅每一步有啲咩問題都好,我信佢對我好坦白,會話我聽我面對嘅問題喺邊,跟住要點行,我要裝備啲乜嘢,未來會發生啲乜嘢事呢、要點去行,真係好靠個經理人好坦白。」

去年喺國內有個好大型嘅慈善夜,八十個藝人之中,只有王祖藍係香港藝人。王祖藍喺國內真係好吃得開,問郭晉安同王祖藍合作,係咪想打開北上嘅市場?郭晉安指:「咁本身run咗咁多年,我有一個底喺度嘅,只不過係我點樣可以再引發大家嘅一啲共鳴,我覺得係等同03年我拍阿旺 (《戇夫成龍》) 嗰陣,其實已經儲落咗一堆觀眾,我要有一啲talking point或者一個劇集引起大家去鍾意、欣賞我,依家我返內地,可能都係行緊一條咁嘅路,我首先要搵一啲嘅演出,引到一啲回響。」

佢自認接受到新嘗試、新挑戰或者新嘅組合,又指自己雖然係天秤座,但唔會計晒條數先決定離開:「喺某年某月某日我已經唔同咗嘞,以前都有人同我講你計得太多、諗得太多嘞,反而會阻礙咗你,唔好諗咁多、路係人行嘅,某年某日突然間,啲嘢我拍吓心口就要做㗎嘞,可能九幾年嗰陣,我有兩、三年離開咗TVB,就係嗰次令我叮一聲諗咗好多嘢。我可以唔諗、孭住個背囊就上北京拍戲。」

有樓代表身價

講到由《創世紀》到國內資金投資嘅《再創世紀》,隔咗咁多年,問佢覺得科技上、拍攝手法上,故事、文化上有冇唔同?郭晉安就話:「好唔同!《創世紀》當年係回歸之後,講緊98、99年,嗰時面對完金融海嘯,所有樓市都跌,好似成個氣氛都無乜生機咁,突然有套《創世紀》講樓市前景、將來香港點發展到成為一個叫無煙城嘅城市,一個好大嘅理念,又好似真係實驗咗㗎喎!依家你住喺香港係好穩陣,有棟樓原來先代表咗你個人嘅身價、地位,呢個城市真係幾特別嘅。我覺得由《創》到依家,好似真係喺一個創作人個願景、景象,一步一步咁實現。咁啱08年有個金融風暴,喺嗰個環境衍生咗《再創世紀》個故事出嚟。講金融、講股票上嘅財技。會唔會又成為編劇筆下將來嘅遠景,大家面對金融嘅問題,會唔會又掀起一番嘅熱潮呢?」

問郭晉安覺得合拍劇、國內資金,係錢多好辦事,可以外地取景、更加多資源,定係要迎合國內同胞口味,冇咁本土情懷?佢話:「我覺得係走向世界嘅,亦都未必係迎合邊一類型嘅觀眾,劇集已經係好容易睇到,拎住個電話,全球嘅劇集,你都可以睇到,當你面向世界嘅時候,唔能夠故步自封㗎嘞,所有嘅製作,同我入行到依家比較 都已經係好大嘅突破。當然有一個資金嘅back up係最緊要㗎啦!無錢真係咩都做唔到,太多錢亦都未必識用,因為你慳慣吖嘛,突然間畀一大嚿錢你,你都要識用,用喺邊度呀?我可以講《再創世紀》裡面,有好多錢真係用咗喺啲好真實嘅場景裡面,例如我同楊怡有一場婚禮,我哋都結過婚,面對嗰場婚禮,我哋覺得有真實嘅感覺,拍得住我哋結婚嘅時候嗰種氣氛。連枱面上面啲小禮物都有晒,好認真!所有嘅酒都係真正紅酒,唔係飲提子汁,連backdrop啲相全部都精心設計,我覺得好真實,係需要嘅,作為一個演員,如果幕後能夠做到咁樣,我哋都好互相尊重,各自去攞最好嘅嘢出嚟。」

認同植入廣告

問到對演技上嘅要求會唔會更加高?郭晉安笑言:「會,更加要準確,因為大家都知道講緊係4K嘅製作,啲嘢好精細,連一個眼神或者動靜都好清楚,將個畫面壓縮,畀觀眾睇到你好似真係走咗出嚟咁,唔好講個妝、黑眼圈睇到,唔好講呢啲先,我覺得直頭睇到一個演員嘅演技。我覺得自從有咗4K之後,我反而斟酌咗喺呢方面,裡面一定要好豐富,裝好多嘢喺裡面。對我我覺得係著數啲,因為自己個年齡都有番咁上下、個演齡都有番咁上下。」

今時今日,收視對佢嚟講有冇壓力?郭晉安表示:「我自己都做緊生意,有陣時我都會諗,TVB嘅運作,咁大支出,都要睇住盤數㗎喎!咁盤數係嚟自咩嘢呢?真係收視,呢個係好現實嘅問題,但其實亦都可以有好多途徑搵錢,如果我哋睇番全球嘅劇集,佢哋搵錢可能係嚟自點擊,好似網上面主導咗投放幾多錢落一個劇,但係佢哋需要咩呢?係廣告!如果調番轉商品能夠喺劇集裡面出現嘅話,呢嚿就係錢嘞!如果劇裡面郭晉安一路食緊一啲健康食品,個影響力係強大過喺每個break入面嘅廣告,調番轉睇,收視係咪咁緊要呢?可能去到依家,嗰個影響力先最緊要。個劇嘅話題帶出嚟嘅影響力,然後再引致到裡面嘅商品,令到大家去談論嘅時候,都係一個好大嘅利潤。譬如睇之前有啲好受歡迎嘅韓劇,個女主角用嘅一支唇膏已經賣到斷晒市,個利益真係好大!」

講到香港政府都話講緊點放寬條例,今屆奧斯卡都繼續有植入賣薯片嘅環節,郭晉安認同:「幾好吖,生活嚟㗎嘛,對我嚟講,起初做戲嘅時候,無端端有啲廣告我唔習慣,譬如我哋之前拍劇集,無端端暈一暈要捽一捽藥油,無端端又去廁所洗個頭先,開頭唔習慣,但有時又覺得呢個都係一個代表嚟,如果我能夠影響到嗰個產品,真係引發一個好大嘅回響,呢個都係我嘅能力同價值。」