^吳錫輝^與^徐小鳳^搶點心回憶

馬時亨香港情|吳錫輝捧徐小鳳難忘與70人搶點心

tvb娛樂

廣告

由馬時亨主持的訪談式綜藝節目《信和集團呈獻:馬時亨 香港情》,昨(10 日)晚翡翠台播出第七集。今集主題是「飲食情懷」,馬時亨邀來大學同學、人稱「尖嘴輝」的吳錫輝,及同樣識飲識食的好友曾智華大談香港飲茶文化演變史,從中帶出別具風「味」的香港情。

 佢同吳錫輝一講飲講食就眉飛色舞,兩個都係識食同惜食之人。
佢同吳錫輝一講飲講食就眉飛色舞,兩個都係識食同惜食之人。(圖片來源:TVB

三人憶述昔日茶樓特別之處除了分成兩、三層,雅座茶錢相比樓下貴一倍外,亦很難忘當年茶樓員工孭著點心,上、下層遊走叫賣吸引顧客的熱鬧氣氛,曾智華及吳錫輝輪住說:「當年搶點心係奇景嚟,係揸住張點心紙埋去搶,可以揭吓揭吓睇吓邊籠好先,依家電腦入單就冇咗搶嘅情趣。」吳錫輝補充:「從前見到實物嗰種感覺好濃烈,同埋真係聞到個香味。」三人還大談各款「傳統點心」消失之謎,以及曾在香港相當盛行的「送禮文化」,馬時亨說:「一般嚟講送月餅一定冇走雞,我記得嗰時有月餅會,好似每個月供 10 蚊,一年供 120 蚊,但畀番(價值)180 蚊嘅月餅你,我記得 Total 有成十幾盒。」

 當年以「時事畫板」馳名的「龍鳳大茶樓」。
當年以「時事畫板」馳名的「龍鳳大茶樓」。(圖片來源:TVB

談到昔日知名酒樓,三人除提及當年以「時事畫板」馳名的「龍鳳大茶樓」,又指位於附近的國際大酒樓,曾邀請徐小鳳擔任獻唱嘉賓,吳錫輝笑言:「我有去睇小鳳,小鳳嗰時夜晚十一點表演架嘛。」原來當年為了吸引顧客,除酒樓、夜總會會邀請歌手藝人表演,不少大酒樓還有「地水南音」即席演唱,反應同樣熱烈。

 「地水南音」即席演唱。
「地水南音」即席演唱。(圖片來源:TVB

到底咩係「雜水」?

講起飲食便眉飛色舞的曾智華,談到小時候因為家貧,因而特別「惜」食,他說:「嗰時住喺灣仔,一層大廈入面有七十幾個人一齊住,但得一個廁所同一個廚房,冇沖涼房,但從來冇爭執嘅。嗰時個個都窮,冇床瞓就瞓地下。窮嘅時候對食物係渴望嘅,一個橙六楷、每人一楷,生日一隻雞蛋,一年食一次雞,就係新年團年。」並笑指當年十分期待食「雜水」,曾智華說:「當時一間酒樓食完食剩嘅嘢,夜晚會拎出嚟擺地攤賣三、四毫子一碟。我哋細個冇機會食到叉燒、雞同燒鵝嘛,咁咪食人哋食剩嗰啲咯。」

(圖片來源:TVB